بچه کربلا

خبری نیست به جز درد فراق

خبری نیست به جز درد فراق

بچه کربلا

بهتر این بود که خودمو سرگرم کنم . حالا چی بهتر از سرگرم شدن به امام حسین علیه السلام .

کلمات کلیدی
آخرین مطالب
نویسندگان

گوشه ای از ویژگی های امیرالمومنین علیه السلام

چهارشنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۳، ۰۱:۳۹ ب.ظ

(1) حدیث صد و هشتاد و پنج «1»- زید بن وهب می‌گوید: علی [علیه السّلام] در محل پل دیزجان برای ما سخنرانی کرد و فرمود: «به من گفته شده گروهی از سمت مشرق بیرون می‌آیند و در میانشان صاحب پستان است پس با ایشان قتال کن». خوارج به یک دیگر گفتند: با او سخن نگویید می‌خواهد شما را مانند روز حروراء از جنگ منصرف کند.
پس درگیری آغاز شد و به آنان نیزه پرتاب کردند. مردی از یاران علی [علیه السّلام] گفت: آنان را با نیزه از پا درآورید پس سپاه علی آنان را به محاصره انداخت [از پای درآورد] در آن روز از یاران علی [علیه السّلام] دوازده یا سیزده نفر شهید شدند آن گاه علی [علیه السّلام] فرمود:
در جستجوی کسی که دستش ناقص است برآیید؛ آن روز، روز سردی بود آنان گفتند: نمی‌توانیم پس علی [علیه السّلام] بر قاطر پیامبر صلّی اللَّه علیه [و آله] و سلم به نام شهباء سوار و در زمینی گودال وارد شد و فرمود: «در بین این جنازه‌ها بگردید». پس [گشتند و جنازه] وی را بیرون آوردند پس [علی علیه السّلام] فرمود: «هرگز دروغ نگفته‌ام و [از پیامبر خدا صلّی اللَّه علیه و آله] دروغ نشنیده‌ام. اهل عمل باشید و کارها را به یک دیگر وامگذارید، اگر نمی‌ترسیدم که از کارها شانه خالی کنید و آنها را به یک دیگر واگذارید شما را بر آن چه خداوند در این باره مقدّر کرده و بر زبان پیامبر صلی اللَّه علیه [و آله] و سلم جاری ساخته است، آگاه می‌کردم». آن گاه فرمود: «هم اکنون مردمی در سرزمین یمن نیز در میان مایند». گفتند: چگونه، ای امیر مؤمنان؟ فرمود: «چون میل‌هایشان با ماست».

ماخذ :ویژگی‌های علی بن ابی طالب علیهما السلام ،ص:185


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۲/۲۰
رضا نودهی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی