بچه کربلا

خبری نیست به جز درد فراق

خبری نیست به جز درد فراق

بچه کربلا

بهتر این بود که خودمو سرگرم کنم . حالا چی بهتر از سرگرم شدن به امام حسین علیه السلام .

کلمات کلیدی
آخرین مطالب
نویسندگان

کدام یک نزد شما محبوبتریم، من یا حسین؟

دوشنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۳، ۰۱:۵۸ ب.ظ

-در کتاب «منتخب آثار أمیر المؤمنین علیه السّلام» آمده است: روزى رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله-در حالى که امام على بن ابى طالب علیه السّلام نزد او بود-نشسته بود که حسین علیه السّلام وارد شد. پیامبر صلّى اللّه علیه و آله او را گرفته در دامان خود نشانید و میان دو دیده و لبان او را مى‌بوسید-حسین علیه السّلام شش‌ساله بود-على علیه السّلام عرض کرد: اى رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله! آیا فرزندم حسین علیه السّلام را دوست دارى؟ فرمود: چگونه او را دوست نداشته باشم با اینکه او عضوى از اعضاى من است؟ عرض کرد: اى رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله! کدام یک نزد شما محبوبتریم، من یا حسین؟ حسین علیه السّلام پاسخ داد: «هر که در شرافت والاتر است او نزد رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله محبوبتر و مقرّبتر است» ١. على علیه السّلام فرمود: حسین جان! با من مباهات مى‌کنى؟ عرض کرد: «بله پدر جان! اگر مایل باشى» ٢. على علیه السّلام فرمود: من امیر مؤمنانم، من زبان راستگویانم، من وزیر مصطفایم تا هفتاد و اندى از فضایل خود را شمرد و ساکت شد. پیامبر صلّى اللّه علیه و آله به حسین علیه السّلام فرمود: ابا عبد اللّه! آیا شنیدى؟ آنچه بر شمرد یکدهم از یکدهم از یکدهم فضایل او، و از هزار هزار مزیّتى است که او دارد، او بالاتر از اینهاست. حسین علیه السّلام فرمود: «همۀ ستایشها از آن خداوندى است که ما را بر بیشتر بندگان مؤمن خود و بر همۀ جهانیان برترى داده است. سپس فرمود: اى امیر مؤمنان! در آنچه بر شمردى، راستگو و امینى» ٣. پیامبر صلّى اللّه علیه و آله فرمود: فرزندم! اکنون تو فضایل خود را یاد کن. حسین علیه السّلام عرض کرد: «من حسین بن على بن ابى طالب هستم، مادرم فاطمه زهرا علیها السّلام سرور بانوان جهانیان است، جدم محمّد مصطفى صلّى اللّه علیه و آله سرور قاطع همه بنى آدم است. اى على علیه السّلام! مادر من نزد خدا و همه مردم برتر از مادر تو، و جدّ من نزد خدا و همه مردم بهتر و برتر از جدّ توست. من در گهواره بودم که جبرئیل به زبان کودکانه (مرا نوازش مى‌کرد و) با من حرف مى‌زد، و اسرافیل با روى باز و گشاده مرا پذیرا مى‌شد. اى على! تو نزد خدا برتر از منى و من با پدران و مادران و اجداد خود فاخرتر از تو هستم»۴. سپس (برخاسته) دست به گردن على علیه السّلام انداخت و پى‌درپى او را مى‌بوسید، و على علیه السّلام نیز او را مى‌بوسید و مى‌فرمود: حسین جان! خداوند شرافت و بزرگوارى و گران‌مایگى و دانش و بردبارى تو را فزونى بخشد ستم کنندگان بر تو را لعنت کند (و از رحمت خود به دور دارد) . 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۰۶
رضا نودهی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی