بچه کربلا

خبری نیست به جز درد فراق

خبری نیست به جز درد فراق

بچه کربلا

بهتر این بود که خودمو سرگرم کنم . حالا چی بهتر از سرگرم شدن به امام حسین علیه السلام .

کلمات کلیدی
آخرین مطالب
نویسندگان

گوشی از فضائل علی و فاطمه علیهم السلام

چهارشنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۳، ۰۷:۳۹ ق.ظ

فاطمه (س) بسان آفتابى بود که از پس ابرها بدر آید ١و على (ع) در هیأت، هم در تنیدگى عضلات و هم در نرمى و چابکى اعضا، شیر را مى‌مانست. 

١) ١٣/٣۵٧ چ نجف) ، دلائل الامامه:١٠، اعلام الورى:٩٠، روضه الواعظین

فاطمه (س) در ظاهر و کردار و سخن شبیه‌ترین مردم به رسول خدا (ص) و على (ع) دروازه شهر علم ٣و برادر همدرد و همراه و جامع فضیلت‌ها و نیکو کردارى‌ها و وارث دانش و حکمت وى بود.

*١) -تاریخ طبرى:۴/١١٧،

*٢) -المعجم الکبیر:٢٢/٣٩٧ ح ٩٨۵

در کتاب ذخائر العقبى محب طبرى آمده است: «ابو بکر از پیامبر (ص) فاطمه را خواستگارى نمود. رسول خدا (ص) به او فرمود که قضا هنوز نازل نگشته است. آنگاه عمر وى را خواستگارى نمود و پیامبر (ص) همان پاسخ به دوست او را تکرار کرد و سپس عده‌اى از بزرگان قریش نیز وى را خواستار شدند که پاسخ پیغمبر (ص) یکى بود.» ١همچنین سید محسن امین به نقل از امام احمد (ابن حنبل) در کتاب الفضائل ٢و از واقدى ٣مى‌آورد که آن دم که على (ع) به خواستگارى فاطمه (س) آمد رسول خدا به وى فرمود: خوش آمدى اى على، این جبراییل است که مرا خبر نمود که خداوند ترا به ازدواج فاطمه درآورده است. ١

شیعه نیز روایت کرده که پیامبر (ص) فرمود: «لو لم یخلق اللّه علیا ما کان لفاطمه کفء.» ٢یعنى اگر خدا على (ع) را نمى‌آفرید فاطمه (س) همتا و کفؤى نداشت» .

١) -ذخائر العقبى:٣٠ چ سال ١٣۵۶ ه، نظم درر السمطین:١٨۴، جواهر العقدین:٢/٢٢٣، منتخب کنز العمال در حاشیه مسند احمد:۵/٩٩، السیره الحلبیة:٢/٢١٧، الصواعق المحرقة:٨۴، تاریخ الخمیس:١/۴٠٧، المعجم الکبیر:٢٢/۴٠٩، صحیح ابن حبان:١۵/٣٩۴، موارد الظمآن:١/۵۵٠، مجمع الزوائد:٩/٢٠۵، مناقب آل ابى طالب:٣/۴٨، المحلى:٩/۴٠٩.
٢) -اعیان الشیعه:١/٣١٢، فضائل الصحابه امام احمد:٢/۶٢۶، کشف الغمة:١/٣۶٨، و ٣۴٨، الریاض النضره:٢/١٨٣، المرقاة:۵/۵٧۴، مناقب ابن شهر آشوب:٣/١٢٨.

٣) -مناقب على بن ابى طالب ابن مغازلى:٣۴۶.

1)بشاره المصطفى:١٣۶ و ١٧۶ و ١٧٩ و ٣٢٨ چ نجف

٢) -امالى شیخ طوسى:٢٧، مناقب ابن شهر آشوب:١/٩٣ 

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۰۸
رضا نودهی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی